Yaka'la Hayatı

Kamp Malzemeleri ve Yeni Kampçılara Öneriler

Sonunda bütün cesaretini topladın ve artık hazırsın. Doğayla bütünleşmek, günün ilk ışıklarıyla birlikte uyanmak istiyorsun. Ancak nereden başlayacağını ya da doğru kamp malzemeleri neler olmalı bilmiyor musun?
Yazımızın devamında kamp hayatında hayatınızı kurtaracak 10 malzeme, kamp malzemelerinin fiyatlarını ve nasıl organize olacağın konusunda soruların yanıtlarını bulabilirsin.

Kamp İçin Arkadaş Seçimi

Anılarımızı güzel yapan nereye gittiğimiz kadar kiminle de gittiğimiz değil midir? İşte bu nedenle bu maddeyi ilk sıraya yazıyoruz. Çadır kampını ilk defa deneyimleyeceksen lütfen ama lütfen doğru arkadaş seçin. Eğer birlikte kamp yapacağın arkadaşın böceklerden korkuyor, sineklerden tiksiniyorsa, toplu kullanım alanlarından hoşlanmıyor, yemek yapmak, kuru odun toplamak ve ateş yakmak konularında tembelse şüphesiz bu arkadaşın kamp için hiç uygun biri değil.

Sana daha çok doğada olmaktan keyif alan böcek sinek konularını çok da kafasına takmayacak biri lazım. Eğer böyle bir arkadaşın varsa o halde hiç düşünmeden kamp hazırlıkları yapmaya başlayabilirsin.

Sevgili veya eşle gitmek ise en güzel opsiyonlardan 🙂

Kamp İçin Hava Durumunu Kontrol Edin

Hangi mevsimde olursan ol mutlaka hava durumunu kontrol edin. Son dakika sürprizlerle karşılaşabilir ve kampınızı yarıda kesmek durumunda kalabilirsin. Yağmurlu bir havada kamp yapmak istiyorsan çadırın ve ekipmanlarının yağmura dayanıklı olduğundan emin olun. Ayrıca yağmura karşı çadırınızın altına su geçirmeyen bir koruyucu örtü de örtmeni öneriyoruz. Bu şekilde çadırın ile su arasındaki bütün etkileşim bitecektir. Önceden hazırlıklı olursan her anın tadını çıkarabilirsin.

Kamp Çadırı Seçimi

Çadır kampı yapan arkadaşlarınla konuştuğunda çoğu kişi sabahın ilk ışıklarıyla birlikte uyanmak zorunda kaldığını anlatacaktır. Bizde bunları çok duyduk 🙂

Yaptığımız araştırmalar neticesinde çadırın blackout yani güneş geçirmeyen çadır olması gerektiğini anladık. Diğer türlü bizde sabah uyanmak zorunda kalacaktık. Blackout özellikli kumaşlardan yapılan çadırlarda güneş doğmuş olsa da asla içerisi aydınlanmıyor ve bu şekilde uykunuz da kaçmamış oluyor (sıcak olmaması için çadırınızı her zaman sabah gölge olacak şekilde bir ağaç gölgesine kurmanı tavsiye ediyoruz). Ayrıca akşamları çadır içinde ışık açıp üstünü değiştirsen bile dışarıya gölgen dahi yansımıyor.

Kamp çadırımız black out aldığımız için memnunuz.
Kamp Malzemeleri – Çadırımızı Blackout Seçtiğimiz İçin Mutluyuz 🙂

Eğer 2 kişi kalacaksan çadırını 3 kişilik almanı öneriyoruz. Bu sayede yatağının yanında, çadırın içine kıyafetlerinin olduğu çantayı, yiyeceklerini koyduğun soğutucu çantayı ve ekipmanlarını koymak için yeterli yerin oluyor. Dışarıda çalınacak mı, hayvanlar mı karıştıracak gibi korkuların da ortadan kalkmış olur.

Yağmur riskine karşı çadırının kumaşlarının yağmur geçirmeyen kumaş olmasına da dikkat et ki yağan yağmurlarda kötü sürprizlerle karşılaşma 🙂

Bir diğer önemli konu ise sineklikler. Asla sinekliği olmayan bir çadır ile kampa gitmeyin. Sabah olduğunda hem kendini hem de yanındaki kişiyi tanıyamayabilirsin. Sineklik varsa kesinlikle kapalı tut ki sinek veya böcekler çadırına girmesin.

Çadır kurmaktan korkuyor ve yapamam diyorsan bu konuda bir çok firma bir kaç saniyede kendi kendine kurulan ve tekrar yine bu kadar zamanda kapanan çadırlar üretmiş durumda. Kesinlikle bu çadırları incelemeni öneriyoruz.

Biz çadırımızı Decathlon’dan aldık ve 2 kişi kalmamıza rağmen 3 kişilik aldık. İçi oldukça ferah. Zaten Black&fresh diye geçiyor. Biz aldığımızda yaklaşık fiyatı 400 TL’idi. Güncel fiyatları mutlaka kontrol etmeni öneriyoruz. Linkini buradan bulabilirsin.

Kamp Yatağı Seçimi

Çevremizde hep duyduğumuz şey ilk çadır deneyiminde kişilerin mat aldıkları ve hiç rahat uyuyamadıkları için çadır hayatından vazgeçtikleri yönünde.

Kamp malzemeleri seçerken şişme yatağı da tercih edebilirsiniz
Kamp Malzemeleri – Şişme Yatak Opsiyonundan Vazgeçemiyoruz.

Sen bu hataya düşme ve şişme yatak alarak mışıl mışıl uyu. Biz yatağımızı aldık ve çok konforlu şekilde uyuyoruz. Yine uygun fiyatlara Decathlon, Koçtaş vb. mağazalardan bulabilirsin. Fiyat aralıkları ise 80 TL’den başlıyor 300 TL‘ye kadar çıkabiliyor. Yanında yastıklarını ve bir adet battaniye de almayı unutma, geceleri soğuk olabilir. Ayrıca yatak olarak şişme matlar veya kamp yatakları da kullanılabilir ama biz şişme yatağımızdan vazgeçmeyiz :).

Soğuk havalarda ise şişme yatağında uyku tulumu ile yatarsan hem rahat hem de sıcak bir akşam geçişmiş olursun .

Mangal ve Kamp Ocağı Seçimi

Kamp malzemeleri arasında mangal önemli konulardan bir tanesi ve bir çok kişi için kamp hayatının olmazsa olmazı. Bu nedenle mangal alırken de dikkat etmen gereken bazı konular var. Elbette çok çeşitli tasarımlarda mangallar mevcut. Bizce mangal almadan önce kamp sonrasında onu nerede ve nasıl saklayacağını düşünmek önemli.

Kamp malzemelerinde biz mangal olarak çanta modelini seçtik
Kamp Malzemeleri – Katlanabilir Mangallar Oldukça Kullanışlı

Araştırdığımızda bir çok mangal modelinin bizim için hem gereğinden büyük hem de ileride bir yere kaldırdığımızda çok yer kaplayacağını ve mangalın üzerine herhangi bir eşya koyamayacağımızı anladık. Bu nedenle de sonuçta bir kere alınan bir ekipmanın gerçekten doğru ekipman olması gerektiğine karar verdik. Hem arabada az yer kaplasın ve etrafı kirletmesin hem de kamp sonrasında evde az yer kaplasın diye çanta şeklinde katlanabilir Aniva marka mangalı tercih ettik. Bu mangada iki farklı köz ve ızgara yeri mevcut. Birinde yemeğini yaparken diğerinde de közde kahveni yapabilirsin. Kesinlikle tavsiye ediyoruz. Onun da linkine buradan ulaşabilirsin.

Kap ocağı için ise yine sınırsız seçeneklerden genellikle seçilenler hafif kamp ocakları + tüpleri veya piknik tüpü. Biz hafif olan kamp ocağı ve tüpünü tercih ettik. Bunlar piknik tüpüne göre çok daha az yer kaplıyorlar ve çok daha hafifler. 4’er günlük 3 kamp boyunca bize yettiler. Fakat fiyat olarak piknik tüpleri daha uygun olacaktır. Kampın eğer çok uzun olacak ise piknik tüpünü tercih edebilirsin. Her ikisi de işini görecektir.

Ayrıca soğuk günler için tüplere takılan ısıtma aparatları da mevcut. Bu aparatlarla birlikte tüplerin ısıtıcıya da dönüşebiliyor.

Kamp malzemelerinde ocak olmazsa olmaz Türk kahvesi yaparken
Kamp Malzemeleri – Türk Kahvesiz Olmaz

Soğutucu Dolap ve Çanta seçimi

Sıcak havalarda kamp yaparken yanınızda kesinlikle soğuk içeceklerin ve bayatlamamış yiyeceklerin olmasını istiyor insan. Eğer tam donanımlı bir kamp alanına gitmiyorsan (buzdolabı yoksa) kamp malzemelerini seçerken bu donanımı kendin sağlamak durumundasın. Burada iki farklı tercih yapılabilir:

• Soğuk Tutan Çantalar
  • Elektrikli soğutucu dolaplar

Biz her yerde elektrik bulamayız diye kaliteli olduğunu düşündüğümüz soğuk tutan bir çanta aldık. Bu çanta alımında kesinlikle bilinmiş markalardan almanı öneriyoruz. Alırken ise kaç saat soğuk tutabildiğine bakıp al ki yarı yolda kalma .Piyasada satılan ucuz ürünler en fazla 4-5 saat içindekilerini serin tutabilmekte. Bu süreden sonra ise içindekiler dış ortam ısısına geliyorlar. Biz çantamızı Decathlone’dan aldık ve gayet memnunuz. Bilgilerinde aküsüz bir şekilde 11 saat içindekilerin soğukluğunu koruyabildiği yazıyordu. Biz ise evden çıkmadan içine 3 adet buz aküsü, buzluktan aldığımız 4 adet 1.5lt’lik içme suyumuzu, peynirlerimizi ve etlerimizi koyduk. 48 saat sonra hala sularımızın içinde buzlar vardı ve yazın o sıcağında soğuk soğuk içmek harikaydı. Bu nedenle kesinlikle öneriyoruz. Bu tarz kamp malzemelerini seçerken bütçene göre daha iyi özelliklerde farklı ürünleri de tercih edebilirsin. Çantamızın linkini de buradan bulabilirsin.

Kamp malzemelerinde soğutucu dolabın kalitesi çok önemli ama çadırımız biraz dağınık
Kamp Malzemeleri – Dağınıklık İçin Kusura Bakmayın 🙂

Eğer elektrik olan bir yere gideceğim dersen ise elektrikli soğutucu dolapları kullanabilirsin. Bu dolaplar elektriğe bağlı oldukları süre boyunca aynı buzdolabı gibi çalışmaktalar. Bu sayede yiyeceklerin zamandan bağımsız şekilde istediğiniz soğuklukta olacaktır. Alırken seçim yaparken yalıtımı iyi olan marka ve modelleri tercih etmelisin. Yoksa yaz aylarında dışarıdaki sıcakta çok efektif bir soğutma sağlayamayacaklardır. Tercih elbette senin 🙂

Kamp masası ve Kamp sandalyesi

Kamp malzemelerini temin ederken konforunu her şeyden önce tutuyorsan katlanır masa ve sandalye kamp malzemelerinin olmazsa olmazı. Özellikle sandalyelerin çok farklı modelleri var. Kiminin ayak dayama yerleri, güneşlikleri ve hatta kendi masaları bile mevcut. Yatak olabilenlere de şahit olduk 🙂 İnternette araştırdığımızda kendi sineklikleri olanları da görmüştük.

Kamp malzemelerinde katlanır sandalyeler her zaman çok rahatlar
Kamp Malzemeleri – Bu Manzarada Kahvaltı Yapmak Harika 🙂

Biz ortalama bir boy masa ve 2 adet katlanır sandalye tercih ettik. Özellikle kamp malzemelerini seçerken sadece güvenlik değil aynı zamanda konforunu da düşünmen gerektiği için katlanan, az yer kaplayan, hafif ve kolay temizlenen ürünleri seçmeni öneriyoruz.

Kamp Saklama Kutuları

Doğaya çıktığında normalde çok fazla önemsemediğin bazı objeler birden önem kazanmaya başlıyor. Özellikle yiyeceklerini koyduğun küçük saklama kaplarını herkes yanına almayı düşünürken bizim senin konforunu bir adım öteye taşıyacak bir başka önerimiz var: Saklama kutuları.

Kamp malzemelerini seçerken kilitli kutuları tercih edersen yiyeceklerini  böcekten korumuş olursun
Kamp Malzemeleri – Bizim Saklama Kutularımız 🙂

Burada yanında götüreceğin yiyecekleri, tabak bardak gibi mutfak malzemelerini bu kutular koyabilir ardından istersen çadırın içinde istersen de dışarıda muhafaza edebilirsin. Özellikle farklı boyutlarda olduğu için içine her şey sığıyor. Âmâ daha da önemlisi kapakları kilitli olduğu için içerisine böcek, sinek gibi davetsiz misafirler giremiyor

Kamp Aydınlatma

Kamp malzemeleri için tepe lambası da önemli.
Kamp Malzemeleri – Çadırda Aydınlatma İçin Özel Yeri Bile Var

Doğada da olsan bir kamp alanını tercih de etsen belli bir saatten sonra ışık ihtiyacın mutlaka olacak. Özellikle çadırının içinde bir şey ararken veya tuvalete gitmek istediğinde en büyük arkadaşın kamp malzemeleri arasında kafa lambası olacak. Elbette sadece kafa lambası yeterli değil. Çadırının içini aydınlatmak için de asma lambalardan tercih edebilirsin. Bizim tercih ettiğimiz özellikle usb ile şarj olan ve 3 kademeli bir lamba. Çadırımızın içindeki alana asarak gece lambası olarak da kullanabiliyoruz. Ayrıca şarjı bittiğinde kendi dinamosu ile de şarj edebilme özelliği var. Bu özellik en çok doğaya gittiğinde ve elektrik bulamadığında hayat kurtaracaktır.

Tüm bunların dışında yeşilliklerin arasında masanda otururken ve slow müziklerini dinleyerek içeceklerini yudumlarken en güzel aydınlanma biçimi bizce mum ışığı. Böylelikle hem ruhunu hem de gözlerini dinlendirmiş olursun. Sinekleri uzaklaştırmak da cabası 🙂

Kampta Kıyafet Seçimi

Öncelikle unutmaman gereken en önemli şey doğada rahat olmak. Bodrum Türk bükünde olmadığımız ve kimseye hava atmak zorunda olmadığımız 🙂 için kıyafet seçiminde en rahatlarını ve mümkünse eski kıyafetlerini tercih etmeni öneriyoruz. Çünkü kampın sonunda çok fazla kirlenip, tozlanabilir hatta yırtılabilir. Bir diğer önemli nokta ise nasılsa yaz mevsimindeyiz üşümem diye düşünmemelisin. Temmuz ortasında bile olsak sabaha karşı dondum diye uyanman olası. Dolayısıyla kamp malzemeleri listesine uyku tulumları veya kalın battaniye/ yorganı da eklemeni öneririz. Bunları aldığın için bize dua edeceksin.

Kampta Böceklerle Yakın Temas

Bize kalırsa ilk defa kamp yapacakları en çok da bayanları tedirgin eden konu böcek ve sinek mevzusu. Burada unutmaman gereken konu biz onların evinde misafiriz. Bu nedenle onları öldürmek, yok etmek önceliğimiz olmamalı. Sadece kendimizi korumaya çalışmalıyız. Bunun için eğer bazı böceklere alerjin var ise bu konuda alerji hapın yanında olsun. Bir diğer husus ise sivri sinekler. Özellikle akşam olmaya başlayınca hava soğuk olmasa dahi uzun kollularını mutlaka giyin. Sinek kovucu sıksan bile umursamadan çok fena ısırıyorlar. Alerjik bünyen var ise şişebiliyor bile. Vücuda sıkılan sinek kovucuyu da almayı unutmayın.

Başka hangi kamp malzemeleri almalıyız?

Tüm işini kendin yapmak zorunda olduğunu unutmamalısın. Dolayısıyla kamp malzemeleri listene; yemek yemek için, tabak, çatal, bıçak ( fazla sayıda almanı öneririz), su içmek için su bardağı, çay için karton bardak, çaydanlık, tava, bazı basit yemekleri yapmak ve içine ızgarada yaptığın etleri koymak için ufak kapağı olan bir tencere, havlularını veya çamaşırlarını asmak için ipi de eklemelisin.

Kamp malzemelerinde katlanır masaları tercih edin. Kahvaltı masamız
Kamp Malzemeleri – Cam Bardaklardan Vazgeçmesek de Tabaklarımız Karton veya Plastik

Bunların dışında sormak ya da eklemek istediklerin var ise bizimle aşağıda yorum kısmında yazmaktan çekinme 🙂

Kamp için Alışveriş Listesi Hazırlayın

Bütün malzemeler tamam ve sıra geldi yiyecek alışverişine. Uzmanlar her zaman tok karnına alışveriş yapmamızı söyler. Biz de kamp için hem tok hem de bilinçli alış veriş yaparak dayanıklı gıdalar almanı öneriyoruz.  Özellikle doğada gıdalar çok uzun süre dayanamayacağı için dayanma süresi uzun olan gıdaları alman önemli. Örneğin makarna ve hazır konserveler olabilir. Özellikle konservelerden alırsan çok fazla kirli bulaşık çıkarmamış olursun.

Kamp malzemelerinde kilitli kutular çok önemli. oldukça düzenliyiz
Kamp Malzemeleri – Ne Kadar da Düzenliyiz 🙂

Kamp malzemelerini hazırladıktan sonra ikinci önerimiz ise kamp yerini önceden araştırman yönünde olacak. Eğer kamp alanında kullanabileceğin bir buzdolabı bulunuyorsa istediğin yiyecekleri alabilirsin. Tabi ki burada dikkat edilmesi gereken buzdolabını sadece senin kullanmayacak oluşun. Böyle durumlarda en fazla iki günlük yiyecek ile kampa gitmeni öneririz. Diğer yandan kimsenin olmadığı ıssız bir doğa kampına gidiyorsan yiyeceklerini son gün almanı ve bozulmalarını engellemek için soğuk tutan çantanın içine koymanı öneririz. Hatta bu çantalara buz aküleri ile takviye yaparsan 2 gün boyunca yiyeceklerin bozulmadan dayanabilir (burada almış olduğunuz soğutucu çantanın kalitesi çok önemli).

Bir diğer önerimiz ise peynir gibi malzemeleri Migros vb büyük marketlerde vakumlatman yönünde olacak. Böylece daha uzun ömürlü olurlar. Bunu aynı zamanda etler için de düşünebilirsin.

Biz kamp yapmaya doyamadığımız için yaz aylarını sabırsızlıkla bekliyoruz. Bir sonraki kamp rotamız ise sanırız Kaş olacak. Elbette Kaş’ta yapılacak çok fazla şey var. Merak ediyorsan Kaş’ta gezilecek yerler ve Kaş’ın tozunu atma rehberimize buradan ulaşabilirsin.

Bonus madde: Kampta MÜZİK

Kamp malzemelerini seçerken bulunduğunuz ortamın da tadını çıkarın. Gün Batımı
Kamp Malzemeleri – Bu Manzarada En İyi Arkadaşınız İyi Bir Müzik Listesi Olacaktır.

Böyle bir ortamda kendinle baş başa kalmışken sana iyi gelecek en iyi şey iyi yapılmış bir müzik listesi. Biz aşağıda 10 favori parçamızı sıraladık. Zevkler ve renkler tartışılmaz istersen esinlenebilir istersen kendi listeni oluşturabilirsin. Ancak mutlaka iyi bir müzik listesi yanında olsun.

• Kenan Doğulu- Tencere Kapak
  • Evren Can Gündüz- LA LALA
  • Evren Can Gündüz – Medcezir&Can’t take my eyes of you
  • Sting- Shape of yourheart

Bizim aklımıza gelen deneyimler bu şekilde. Senin yaşadıkların veya önerilerin var ise bizimle yorumlar kısmında paylaşırsan harika olur : )